Centrul Informațional Agricol +373 22 50 20 20
Linia anticorupție +373 22 23 23 94

Ministerul Agriculturii și industriei Alimentare



anunță concurs pentru ocuparea funcţiei publice vacante de

 şef al Direcţiei relaţii externe şi integrare europeană

 Scopul general al funcţiei:

Asigurarea implementării politicii de integrare europeană a Republicii Moldova și monitorizarea realizării obiectivelor de cooperare internațională şi integrare europeană în limita de competență a Ministerului Agriculturii și Industriei Alimentare.

Sarcinile de bază:

  1. Coordonarea activităţilor ce ţin de implementarea relaţiilor contractuale Republica Moldova – Uniunea Europeană, conform obiectivelor de activitate şi funcţiilor Ministerului.
  2. Asigurarea coordonării politicii în domeniul agroindustrial şi examinarea oportunităţii aderării Republicii Moldova la diferite organizaţii internaţionale.
  3. Coordonarea procesului de ajustare a legislaţiei naţionale din domeniu la acquis-ul comunitar (legislaţia Uniunii Europene).
  4. Conducerea/managementul Direcţiei.
  5. Analizarea şi evaluarea mediul de control în cadrul subdiviziunii.

Condiţiile de participare la concurs:

Condiţii generale:

a) deţine cetăţenia Republicii Moldova;

b) posedă limba română şi limbile oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriul respectiv în limitele stabilite de lege;

      c) are capacitate deplină de exerciţiu;

      d) nu a împlinit vîrsta necesară obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vîrstă;

      e) este aptă, din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei publice, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată, dacă pentru funcţia respectivă sînt stabilite cerinţe speciale de sănătate;

     f) are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă;

     g) în ultimii 3 ani, nu a fost destituită dintr-o funcţie publică conform art. 64 alin. (1) lit. a) şi b);     h) nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;

      i) nu este privată de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.

Cerinţe specifice:

Studii: Superioare, de licenţă,  master sau echivalente în drept

Experienţă profesională: 4 ani de experiență profesională în domeniul vizat, preferabil experienţă managerială în serviciul public

Cunoştinţe: cunoaşterea unei limbi de circulaţie internaţională la nivel B2

Abilităţi: abilităţi de utilizare a computerului; abilităţi de lucru cu informaţia, organizare, analiză şi sinteză, elaborare a documentelor, argumentare, prezentare, mobilizare de sine, aplanare de conflicte, comunicare eficientă.

Aptitudini/comportament: respect faţă de oameni, spirit de iniţiativă, spirit de echipă, diplomaţie, creativitate, flexibilitate, disciplină, receptivitate, punctualitate, responsabilitate, tendinţă spre dezvoltare profesională şi autoperfecţionare continuă.

Alte cerinţe specifice:

Cunoaşterea modului de funcţionare a unei entităţi;

Posedă competenţe manageriale de planificare strategică şi funcţională a unei instituţii/subdiviziuni;

Posedă abilităţi de planificare, organizare, coordonare, monitorzare, control, evaluare;

Posedă competenţe în exercitarea prerogativelor de putere publică;

Cunoaşterea legislaţiei în domeniu;

Cunoaşterea practicilor în domeniul elaborării documentelor de politici;

Cunoaşterea practicilor în domeniul colaborării extrne şi activităţilor de protocol

Documente ce urmează a fi prezentate:

a) formularul de participare, care poate fi descărcat aici
b) copia buletinului de identitate;
c) copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de specializare;
d) copia carnetului de muncă;
e) cazierul judiciar;
f) documentele care atestă prestarea voluntariatului – în cazul în care candidatul consideră necesar.   

g) acordul cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal , care poate fi descărcat aici

Notă: Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor. Documentele pot fi depuse personal, prin poştă sau e-mail (în cazul depunerii prin poştă sa e-mail, originale vor fi prezentate pîna la data desfăşurării probei scrise a concursului, sub sancţiunea respingerii dosarului de concurs).

Data limită de depunere a documentelor: 14.04.2016, inclusiv.

Persoana responsabilă de oferirea informaţiilor suplimentare şi de primirea documentelor:

persoana de contact- Nadejda Cristea (bir. 513), Tatiana Vrednic (bir. 515)

telefon- (022) 232-390;  (022) 210-153;

e-mail- nadejda.cristea@maia.gov.md; tatiana.vrednic @maia.gov.md.

adresa - Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare, mun. Chişinău, bd. Ştefan cel Mare și Sfânt 162, biroul nr. 513, 515.

Bibliografia

  • Constituţia Republicii Moldova;
  • Hotărîrea Guvernului nr. 793 din 02.12.2009 cu privire la aprobarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Industriei Alimentare, structurii şi efectivului-limită ale aparatului central al acestuia, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Acte normative în domeniul serviciului public:

Legea nr. 158 –XVI din 4 iulie 2008 „Cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public”;

Legea nr. 25-XVI din 22 februarie 2008 „Privind Codul de conduită a funcţionarului public”;

Legea nr. 16-XVI din 15 februarie 2008 „Cu privire la conflictul de interese”;

Legea nr. 1264-XV din 19 iulie 2002 „Privind declararea şi controlul veniturilor şi a proprietăţii demnitarilor de stat, judecătorilor, procurorilor, funcţionarilor publici şi a unor persoane cu funcţie de conducere”;

Legea nr. 190-XIII din 19.07.1994 cu privire la petiţionare;

Legea nr. 239-XVI din 13.11.2009 privind transparenţa în procesul decizional.

  • Acte normative în domeniul administraţiei publice centrale:

Legea nr. 64-XII din 31.05.1990 cu privire la Guvern;

Legea nr. 98 din  04.05.2012 privind administraţia publică centrală de specialitate;
Hotărîrea Guvernului nr. 33 din 11.01.2007 cu privire la regulile de elaborare şi cerinţele unificate faţă de documentele de politici;
Hotărîrea Guvernului nr. 1310 din 14.11.2006 cu privire la aprobarea structurii-tip a regulamentului privind organizarea şi funcţionarea organului central de specialitate al administraţiei publice.

  • Acte normative în domeniul de specialitate:

Legea cu privire la tratatele internaţionale ale RM nr. 595 din 24 septembrie 1999;

Hotărîrea Guvernului nr. 10 din 05.01.2012 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la delegarea salariaţilor entităţilor din Republica Moldova;

Regulamentul privind activitatea misiunilor diplomatice ale Republicii Moldova, aprobat prin Hotărârea Guvernului RM nr. 744 din 29 iunie 2007.