Centrul Informațional Agricol +373 22 50 20 20
Linia anticorupție +373 22 23 23 94

A N U N Ţ cu privire la desfăşurarea concursului privind ocuparea funcţiei publice vacante – consultant principal al Direcţiei finanţe şi buget



A N U N Ţ

cu privire la desfăşurarea concursului privind ocuparea funcţiei publice vacante – consultant principal al Direcţiei finanţe şi buget,

 Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare

În conformitate cu Regulamentul cu privire la ocuparea funcţiei publice vacante prin concurs aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 201 din 11 martie 2009, Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare anunţă concursul pentru funcţia vacantă – consultant principal al Direcţiei finanţe şi buget.

Scopul general al funcţiei:

Participarea la elaborarea‚ examinarea şi avizarea materialelor ce ţin de politica fiscală în sectorul agroindustrial, precum şi elaborarea planurilor de finanţare, executarea şi raportarea cheltuielilor prevăzute fondului genetic şi altor activităţi în agricultură.

Sarcinile de bază:

1. Elaborarea propunerilor  pentru legile bugetului de stat anuale şi cadrului bugetar pe termen mediu;

2. Elaborarea planurilor de finanţare bugetară şi monitorizarea executării lor;

3. Monitorizarea executării bugetului de stat la compartimentul ce ţine de MAIA;

4. Participarea, de comun cu direcţiile de ramură la elaborarea, examinarea şi avizarea proiectelor actelor  normative cu referinţă la politica fiscală în sectorul agroindustrial;

5. Îndeplinirea activităţilor curente.

 Condiţiile de participare la concurs:

 Condiţii de bază:

  • deţinerea cetăţeniei Republicii Moldova;
  • posedarea limbii române şi limbilor oficiale de comunicare interetnică vorbite în teritoriu;
  • neatingerea vîrstei necesare obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vîrstă;
  • lipsa antecedentelor penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
  • neprivarea de dreptul de a ocupa funcţii publice;

Cerinţe specifice:

Studii: superioare (licenţă) în economie, finanţe.

Experienţă profesională:  2 ani de experiență profesională în domeniul economic, experienţă în serviciul public constituie un avantaj.

Cunoştinţe: cunoaşterea unei limbi de circulaţie internaţională (nivel B1), abilităţi de utilizare a computerului.

Abilităţi: abilităţi de lucru cu informaţia, organizare, analiză şi sinteză, elaborare a documentelor, argumentare, prezentare, mobilizare de sine, aplanare de conflicte, comunicare eficientă.

Aptitudini/comportament: respect faţă de oameni, spirit de iniţiativă, spirit de echipă, diplomaţie, creativitate, flexibilitate, disciplină, receptivitate, punctualitate, responsabilitate, tendinţă spre dezvoltare profesională şi autoperfecţionare continuă.

Alte cerinţe specifice:

Cunoaşterea modului de funcţionare a unei autorităţi publice;

Cunoaşterea legislaţiei în domeniu;

Cunoaşterea practicilor pozitive în domeniul elaborării documentelor de politici;

Persoanele interesate pot depune personal/prin poştă/prin e-mail Dosarul de concurs:

  1. formularul de participare, indicat în anexa nr.1;
  2. copia buletinului de identitate;
  3. copiile diplomelor de studii şi ale certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi / sau specializare;
  4. copia carnetului de muncă;
  5. cazierul judiciar (poate fi înlocuit cu declaraţia pe propria răspundere privind absenţa antecedentelor penale. În acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de maximum 10 zile calendaristice de la data la care a fost declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire);
  6. certificatul medical, după caz.

Notă: Copiile documentelor nominalizate pot fi autentificate de notar sau prezentate împreună cu documentele originale pentru verificarea veridicităţii acestora. Candidaţii depun documentele personal, prin poştă sau e-mail (cu condiţia că candidaţii vor prezenta în ziua concursului toate actele în original pentru autentificare).

Data limită pînă la care poate fi depus Dosarul de concurs: 09.11.2015, inclusiv.

telefon- (022) 210-153; (022) 232-390

e-mail- nadejda.cristea@maia.gov.md; tatiana.vrednic@maia.gov.md; vitalie.jereghi@maia.gov.md.

adresa poştală- Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare, mun. Chişinău, str. Ştefan cel Mare , 162, biroul nr. 515;

persoana de contact-    Nadejda Cristea, şef  al Direcţiei resurse umane

                                      Vitalie Jereghi, șef adjunct, Direcția resurse umane                      

                              Tatiana Vrednic, consultant principal al Direcţiei resurse umane

Bibliografia

  • Constituţia Republicii Moldova
  • Acte normative în domeniul serviciului public:

   Legea nr. 158 –XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public;

– Legea nr. 25-XVI din 22 februarie 2008 privind Codul de conduită a funcţionarului  public;

– Legea nr. 16-XVI din 15 februarie 2008 cu privire la conflictul de interese;

– Legea nr. 1264-XV din 19 iulie 2002 privind declararea şi controlul veniturilor şi a proprietăţii demnitarilor de stat, judecătorilor, procurorilor, funcţionarilor publici şi a unor persoane cu funcţie de conducere;

– Legea nr.90-XVI din 25 aprilie 2008 cu privire la prevenirea şi combaterea corupţiei;

– Legea nr. 190-XIII din 19 iulie 1994 cu privire la petiţionare;

  • Acte normative în domeniul administraţiei publice centrale:

   Legea nr.64-XII din 31 mai 1990 cu privire la Guvern;

– Legea nr.780-XV din 27 decembrie 2001 privind actele legislative;

– Legea nr.317-XV din 18 iulie 2003 privind actele normative ale Guvernului şi alte autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale;

  • Acte normative în domeniul de specialitate:
    • Legea contabilităţii nr. 113-XVI din  27.04.2007;
    • Hotărîrea Guvernului nr.201 din 11martie 2009 cu privire la punerea în aplicare a prevederilor Legii nr.158-XVI din 4 iulie 2008 cu privire la funcţia publică şi statutul funcţionarului public (Monitorul Oficial nr. 55-56/249 din 17 martie 2009);
    • Legea nr. 847-XIII  din  24 mai 1996  privind sistemul bugetar şi procesul bugetar (Monitorul Oficial nr.19-20/197 din 27 martie 1997);
    • Hotărîrea Guvernului  nr. 82  din  24 ianuarie 2006 „Cu privire la elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu şi a proiectului de buget” ( Monitorul Oficial nr.21-24/123 din 03 februarie 2006);
    • Ordinul ministrului finanţelor nr. 91 din 20 octombrie 2008 „Privind Clasificaţia bugetară” (Monitorul Oficial nr.195-196/581 din 31 octombrie 2008, Moldlex, www.mf.gov.md);
    • Ordinul ministrului finanţelor nr.2 din 3 ianuarie  2007 „Cu privire la aprobarea Regulamentului privind statutul, drepturile şi obligaţiunile executorilor de buget” (Monitorul Oficial nr.21-24/97 din 16 februarie  2007);
    • Ordinul ministrului finanţelor nr. 19  din  16 februarie 2008 „Pentru aprobarea Regulamentului privind modul de elaborare, monitorizare si raportare a bugetelor pe programe” (Monitorul Oficial nr.45-46/107 din 4 martie 2008);
    • Ordinul ministrului finanţelor nr.83 din 22 septembrie 2008 „Cu privire la Îndrumarul metodologic pentru elaborarea Cadrului de cheltuieli pe termen mediu”  (www.mf.gov.md);
    • Legea privind achiziţiile publice nr.96-XVI din 13 aprilie 2007;
    • Instrucţiune privind evidenţa contabilă în instituţiile publice, aprobată prin ordinul Ministerului Finanţelor nr.93 din 19 iulie 2010 (www.mf.gov.md);
    • Hotărîrea Guvernului nr.10 din 5 ianuarie 2012 pentru aprobarea Regulamentului cu privire la delegarea salariaţilor entităţilor din Republica Moldova.

Cheltuielile

Cheltuielile pentru organizarea şi desfăşurarea concursului sînt suportate de Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare, iar cele legate de participare la concurs (deplasare la locul de desfăşurare a concursului, cazare, utilizarea mijloacelor de comunicare, autentificarea copiilor de pe documente, etc.) sînt suportate de participanţii la concurs

Anexa